Celem projektu jest zapoznanie się z tworzeniem gier komputerowych w zespole złożonym z wielu osób o różnych umiejętnościach. Uczymy się planować i rozdzielać zadania, a później wywiązywać się z ich realizacji. Nawiązujemy nowe znajomości oraz poszerzamy naszą wiedzę zawodową. Przy okazji tworzymy grę, która pomoże innym w nauce.
SummOn – gra dostępna w Google Play i App Store
Po wielu miesiącach intensywnych prac stworzyliśmy pierwszą wersję naszej gry SummOn. W grze otrzymujemy karty w trzech różnych kolorach (czerwonym, zielonym lub niebieskim). Naszym zadaniem jest ułożenie idealnego wyniku lub jeśli się nie uda, to wyniku większego niż na punktowanej karcie. Udało nam się stworzyć karty o różnej tematyce, odmienne tła, a nawet dołączyć muzykę. Zachęcamy do pobrania naszej gry. Obie wersje, zarówno na iOS jak i na Androida są identyczne. Grać można również wspólnie na dwóch różnych urządzeniach.
1) Google Play – pobierz
2) App Store – pobierz
SummOn – zwiastun i poradniki
Nasz projekt rozwija się. Dlatego konieczne stało się stworzenie strony internetowej z poradnikami i materiałami dla wszystkich zainteresowanych. Wykorzystaliśmy naszą grę do stworzenia Ligi Matematycznej dla uczniów szkół podstawowych. Musieliśmy rozbudować naszą grę o możliwość gry w parach, a także przekazywać rezultaty gier na listę wyników ligowych. Efekt naszej pracy można obejrzeć na stronie projektu https://www.summon.ieti.pl/pl/
Zachęcamy także do obejrzenia naszego zwiastuna gry:
Zwiastun w języku polskim
Ponad trzyminutowy film tworzyliśmy przez wiele dni i dopiero trzecia wersja okazała się ostateczna.
linki do filmów:
Poradnik do gry
Aż 23 minuty trwa nasz poradnik, pomimo tego, że wycinaliśmy z niego wszystko, co naszym zdaniem nie było niezbędne.
Rejestracja gracza
Na prośbę naszych użytkowników stworzyliśmy poradnik pokazujący, w jaki sposób zarejestrować szkołę, klasy i uczniów. W drugiej wersji dodaliśmy również, jak uczeń może zarejestrować się, używając kodu od nauczyciela.
Gra w parach
Konieczne okazało się dodanie poradnika, jak rozpocząć grę w parach oraz jak do takiej gry dołączyć. To nasz najkrótszy film.
Rozgrywki ligowe
Najtrudniej było nam stworzyć film pokazujący jak grać mecz ligowy… ponieważ potrzebowaliśmy kamerę oraz dwa telefony. Jednak udało się i można podziwiać efekt naszej pracy.
SummOn – międzynarodowy
Dzięki nawiązanym kontaktom na platformie eTwinning i poza nią, nasza gra staje się międzynarodowa. Z tego względu dodaliśmy do niej nowe wersje językowe: angielską, francuską i rosyjską. Uzupełniliśmy również stronę projektu o te języki.
Zwiastun w języku angielskim
Stworzenie angielskiego zwiastuna wymagało od nas nie tylko przetłumaczenia ale również przebudowy technicznej naszego materiału filmowego.
Poradnik w języku angielskim
Poradnik w języku angielskim to nie tylko tłumaczenie, ale także nowa wersja programu. Wszystkie napisy również są w języku angielskim.
Rejestracja w języku angielskim
Przy tym filmie przeoczyliśmy polskie napisy w programie. Czeka nas więc jego ponowne nagranie.
Gra w parach – język angielsk
Zmiany w programie często powodują, że nasze filmy przestają być aktualne. Na tym widać starą wersję Menu startowego, które przebudowaliśmy i teraz wygląda inaczej.
Gra ligowa w języku angielskim
W poradnikach musieliśmy tłumaczyć zwroty techniczne oraz pokazywać jak ustawiać sieć WiFi w systemie Android, a jak w iOS.
Zwiastun w języku francuskim
Wersję francuskojęzyczną naszej gry zawdzięczamy współpracy z Towarzystwem Przyjaźni Polsko-Francuskiej w Gdyni. Dziękujemy.
Zwiastun w języku rosyjskim
Wersja rosyjskojęzyczna, to zasługa naszej koleżanki. Dodatkowym wyzwaniem okazało się dodanie cyrylicy do naszego programu.
SummOn – tworzymy Ligę Matematyczną
Doskonaląc naszą grę, często jesteśmy pytani o sens stosowania gier do nauki. Dlatego zachęcamy do zapoznania się z poniższym artykułem. W chwili obecnej czekamy na akceptację artykułu w Repozytorium CEON i zamieszczenie go w bazie Google Scholar.
